torsdag 12. november 2015

Hva er "Mitt Tromsø"?


Foto: Ann Sissel Jensen.
Mitt Tromsø er en blogg som handler om byen og hva som kan gjøres der, av små og store prosjekter. Innimellom kommer det kanskje andre ting også. Mat, reise, turer, events, og annet som begeistrer eller irriterer.

Jeg er født og oppvokst i Tromsø. Det er foreldrene mine også. Og besteforeldrene. Og flere av oldeforeldrene, og også noen av tippoldeforeldrene, og antakelig enda flere, om en bare leter. Jeg er derfor en av dem som med rette kan gå på øvre fortau i Storgata. Det var nemlig slik, i hvertfall om en går noen år tilbake i tid, at byfolk gikk på øvre fortau, mens "bonan" måtte gå på nedre fortau.

Enkelte ting eller idéer som blir presentert her, er kanskje litt høyt opp og langt frem, og langtfra alle vil være enig. En viss prosent av befolkningen vil uansett være uenig, uansett hvor god en idé er. Målet er ikke å gjøre alle til lags, men å lufte morsomme forslag. "Tenk hvor tøft om byen hadde...", og lignende.

Om du vil kommentere, så er konstruktive tilbakemeldinger bra. Hat og trusler blir undersøkt.

Håper du finner et og annet interessant innlegg. Neste innlegg vil være mitt syn på Skansens fremtid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar